ثبت شرکت - ثبت شرکت مسئولیت محدود-مشاوره ثبت شرکت


قانونگذار به دو منظورتجاررا به انجام مقررات و تعهداتی ملزم نموده است که عبارت اند از :
۱. تسهیل نظارت و کنترل فعالیت وعملکرد تجاربه وسیله مراجع صاحب نظر؛

۲. حفظ حقوق اشخاص ثالث؛ به منظور رسیدن به دو هدف اساسی، تجار ملزمند اسم خود را دردفاترثبت تجارتی، به ثبت برسانند.
البته ذکر این نکته ضروری می باشد که ثبت نام تجاری تنها یکی ازالزامات تجاراست و برای رسیدن به اهداف فوق، نه تنها ثبت نام، بلکه اجرای سایرالزامات نیزهدف اصیل قانونگذار است.
ثبت نام دردفترثبت تجارتی جدای ازاهداف عالیه فوق، اهدافی دیگرهمچون تعیین تعداد تجار، اطلاع رسانی به عموم و نیز امکان نظارت متمرکز مقامات رسمی مبنی برفعالیت آنها به دنبال خواهد داشت. دفترثبت تجارتی اهمیت زیادی دارد؛ چرا که بدون داشتن آمار دقیق تجار و نوع فعالیت های تجاری، دولت ها نمی توانند از تجارت کشور حمایت کنند.
برخی عقیده دارند که هدف از تأسیس دفاترثبت نام تجارتی این است که امورتجارتی تحت نظم وانتظام وظوابطی باشد وبرای این منظوراسم تجار ونوع فعالیت تجارتی آنها دردفترمزبورثبت و ضبط می گردد و کلیه اشخاص که به امر تجارت اشتغال دارند خواه ایرانی و خواه خارجی باید در مدت زمان معین، نسبت به ثبت نام خود درآن دفاتر اقدام نمایند.
• فواید ثبت نام دردفتر ثبت تجارتی :
ثبت تاجردردفتر ثبت تجارتی واجد مزایا و فوایدی است که چند وجهی بوده وعلاوه برتاجر و دولت، اشخاص ثالث نیزازآن بهره مند خواهند گردید. ازجمله این آثار و فواید می توان به موارد زیراشاره نمود :
۱_ کسی که نام خود را دردفتر ثبت تجارتی به ثبت رسانده است تاجرشناخته می شود.البته این امریک نشانه قانونی بوده وتا زمانی که خلاف آن ثابت نشده است مندرجات ثبت، اعتبار دارد. بنابراین شخصی که نام خود را دردفتر ثبت تجارتی به ثبت رسانیده است نمی تواند برای فرار ازمقررات و الزامات مربوط به تجار اعلام کند که تاجرنیست.
۲_ تعیین تعداد تجار که رسماً خود را تاجر قلمداد کرده اند. این موضوع باعث سرشماری تجار شده و در نظم و انتظام آنها و تعیین شاخه های تجارت و رصد آخرین وضعیت آنان مؤثر است.
۳_ یکی از مهم ترین امتیازات ثبت نام تجار، آگهی و اعلان و معرفی آنها به طور مختصر به جامعه داخلی و بین المللی است، واشخاص که علاقه مند به ایجاد مبادلات تجاری با تجار ناشناخته باشند، می توانند با مراجعه به این دفتراو را مورد شناسایی قراردهند.
۴_ ثبت نام در نظام های شخصی و موضوعی متفاوت بوده و در نظام های شخصی دلیل قطعی برتاجر بودن شخص و در نظام های موضوعی نشانه ای بر تاجر بودن افراد است. البته ذکراین نکته ضروری است که چنانچه شخصی از نظر قانون تجارت تاجر تلقی نشود، ثبت نام وی دردفتر ثبت تجاری لزوماً موجب تاجر قلمداد شدن وی نشده و برعکس چنانچه شخصی از نظر قانون تجارت تاجرباشد لکن دردفترمذکورثبت نام نکند، چنین شخصی کماکان تاجر به حساب آمده، چرا که ثبت نام،نشانه ی قانونی دال بر تاجر بودن شخص است.
۵_ برخورداری تجاراز برخی امتیازات قانونی از جمله : عضویت در اتاق بازرگانی، اخذ کارت بازرگانی و مجاز در انجام تجارت خارجی.
۶_ حفظ حقوق اشخاص ثالث، تسهیل کنترل فعالیت تاجربه وسیله مقامات رسمی و نظم انتظام تجارتی.
 

نظرات() 

یکشنبه 24 تیر 1397

شرایط و مراحل ثبت برند در مشهد

نویسنده: zohre zohreh   


مشهد به عنوان یکی از کلان شهرهای ایران اسلامی ،به دلیل وجود حرم مقدس حرم علی بن موسی الرضا اهمیت ویژه ایی به عنوان شهری مقدس و مذهبی در ایران دارد و سالانه پذیرای بیش از ۲۷ میلیون زائر از داخل و دو میلیون زائر از خارج از کشور است ، این کلان شهر از نظر تولیدی، ارائه خدمات و فعالیت اقتصادی نیز یکی از شهرهای مهم کشورمان می باشد، مشهد از نظر جغرافییایی در شمال غربی ایران واقع شده است و مرکز استان پهناور خراسان رضوی می باشد و با مساحتی حدود ۳۲۸ کیلومتر مربع دومین شهر پهناور ایران است و پس از تهران با جمعیتی بالغ بر   ۳٬۰۰۱٬۱۸۴  پر جمعیت ترین شهر ایران نیز می باشد .
با توجه به مواردی که اشاره شد دریافتیم که کلان شهر مشهد ،شهرستانی است که از نظر فعالیت های اقتصادی دارای اهمیت بسیاری می باشد در این مقاله قصد داریم تا شرایط ثبت برند های تجاری را در این شهرستان شرح نماییم، جهت ورود به این مطلب در ابتدا توضیح کوتاهی از تعریف برند ارائه می نماییم:
برند چیست :
برندها یکی از عناصر باارزش دارایی و سرمایه غیرمادی متعلق به شرکت ها هستند. در واقع ، این گونه علائم ، به طور غیر مستقیم ، ضمانتی هستند برای کیفیت ، چرا که مصرف کننده انتظار دارد از کالا و خدمات همراه با علامت تجاری ، کیفیت و استاندارد پویایی را دریافت کند. در حقیقت یک برند ، تعهد دائمی یک فروشنده برای ارائه ی مجموعه ای از ویژگی ها و مزایا و خدمات خاص به خریداران است که این از نظر مصرف کننده یعنی نشانه ی کیفیت ، هزینه ی پرس و جوی کمتر و ریسک کمتر. عمده ترین خصویت یک برند ، این است که به یک شرکت و یا مجموعه ای از شرکت های وابسته به یک موسسه مادر ، این امکان را می دهد که خود و محصول و یا خدمات خود را نسبت به محصولات و خدمات شرکت های دیگر متمایز سازد و هماهنگ با آن قدرت انتخاب مصرف کننده را افزایش دهد.
شرایط  کلی و عمومی ثبت برند
ثبت برند به عنوان یکی از مهمترین موارد فعالیت اقتصادی در تمامی جوامع مطرح می باشد که طبعا شرایط آن با توجه به قوانین کشور ، عرف و عادت جامعه و …… متفاوت می باشد و بنا به مصلح جامعه مذهب و باور های اجتماعی دارای محدودیت هایی نیز می باشد:
در انتخاب و طراحی برند نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
1 – در انتخاب برند خلاقانه عمل نمایید و ابداع و نوآوری داشته باشید.
2 – برند خود را ساده و شفاف طراحی وانتخاب نمایید تا پیامی روشن و قدرتمند به ذهن مخاطب ارسال شود و موجب اشتباه و سردر گمی نگردد
3 – توجه داشته باشید که برند در میان سایر برند های مشابه متمایز طراحی و انتخاب شود و به آسانی در خاطر بماند. و توسط افارد عادی قابل تشخیص باشد
علامت تجاری یک شرکت باید در میان علایم شرکت های مشابه، مشخص و متمایز باشد و توسط افراد عادی به سهولت تمییز داده شود.
مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند :
شخص حقیقی :
1 . مدارک مثبت هویت متقاضی ( کپی شناسنامه و کپی کارت ملی)
2 . کپی کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
3 . کپی مجوز فعالیت (جواز تاسیس، پروانه ی بهره برداری، پروانه ی ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
4 . نمونه علامت تجاری در کادر 10 در 10
شخص حقوقی :
1 . مدارک مثبت هویت مدیر عامل شرکت ( کپی شناسنامه و کپی کارت ملی)
2 . کپی روزنامه ی  تاسیس و آخرین تغییرات شرکت (از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد)
3 . ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط به عنوان مثال جواز اعلامیه تاسیس از صنایع یا پروانه بهره برداری صنایع یا پروانه ساخت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یا پروانه کسب و …
4 . کپی کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
5 . ده نمونه گرافیکی یا کپی یا تصویر علامت درخواستی حداکثر در ابعاد ده در ده سانتی متر
6 . در صورت سه بعدی بودن علامت ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند .
7 . استفاده از حق تقدم : در صورتی که متقاضی یا متقاضیان ثبت بخواهند به استناد تقاضای ثبت یا ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم ( حداکثر 6 ماه ) استفاده نمایند می بایست مدارک مربوط به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم کنند .
8 . نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و تاییدیه مقام صلاحیت دار
9 . رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی
الف) هزینه اظهارنامه اشخاص حقیقی مبلغ 200.000 ریال  و برای اشخاص حقوقی 400.000 ریال
ب) معادل ارزی کلیه هزینه ها و تعرفه ای ثبتی علامت بر مبنای فرانک سوئیس می بایست به شماره حساب ارزی بانک ملی به نام خدمات ثبتی اداره کل مالکیت صنعتی واریز گردد .
مراحل ثبت برند در مشهد
به طور عمومی اولین گام در ثبت برند استعلام آن می باشد که با تعیین برند دلخواه در حوزه فعالیتتان می توانید با کارشناسان ثبتی کال تماس حاصل فرمایید تا در کوتاه ترین زمان برند مورد نظر را استعلام نمایند که توسط شخص دیگری به ثبت نرسیده باشد ، این امر تاثیر به سزایی جهت صرفه جویی در زمان و هزینه شما خواهد داشت، همچنین پیشنهاد می شود از مشاوره کارشناسان ثبتی کال در انتخاب برندی متفاوت و ماندگار استفاده نمایید.
پس از انتخاب برند و تاییده عدم ثبت توسط مجموعه ایی دیگر می توانید به سامانه http://iripo.ssaa.ir مراجه نمایید و اطلاعات و مدارک لازم را ارسال نمایید و کد پیگیری دریافت نمایید.
پس از تکمیل اطلاعات در سامانه پاسخ اداره ممکن است یکی از سه وضعیت اخطار نقص /  رد پرونده / آگهی نوبت اول باشد. در حالت آگهی نوبت اول یعنی ایرادی در اطلاعات وارد شده وجود نداشته و می بایست نسبت به ارائه مدارک اقدام نمایید .
پس از این مراحل و بعد از انتشار آگهی نوبت اول می بایست مدارک به صورت فیزیکی نیز به اداره ملکیت معنوی تحویل شود، پس از آن نسب به پرداخت هزینه روزنامه رسمی اول و هزینه حق الثبت اقدام نمایید.
اکنون زمانی حودود 31 روز از تاریخ روزنامه اول منتظر بمانید در صورتی که شخص یا اشخاصی نسبت به برند ثبت شده توسط شما اعتراضی نداشته باشند برای آگهی نهایی دوم و دریافت سند قطعی برند اقدام نمایید.
به موجب ماده ی 14 قانون ثبت علایم تجاری مدت اعتبار علامت ثبت شده ،ده سال تعیین شده است و تمدید اعتبار آن برای دوره های بعدی بلامانع است.ضمناَ چنانچه علامت ثبت شده برای مدت 3 سال از تاریخ ثبت بلا استفاده بماند هر شخص ذینفع می تواند ابطال آن را از قانون گذار درخواست نماید و نسبت به ثبت آن برند اقدام نماید .

نظرات() 

سازماندهی شرکت سهامی ، به صورتی دموکراتیک ، بر عهده سه رکن اصلی شرکت است : رکن تصمیم گیرنده ( مجمع عمومی ) ، رکن اداره کننده ( هیات مدیره ) و رکن نظارت کننده ( بازرس).

قانون برای هر یک از مدیران و هیئت مدیره شرکت های سهامی، تکالیف و وظایفی مقرر داشته است ، که شامل موارد ذیل می باشد :
1- مدیران پس از انتخاب شدن باید قبولی خود را اعلام دارند.
2- به میزانی که اساسنامه معین کرده است ، سهام تضمینی به صندوق شرکت بسپارند.
3- هیئت مدیره باید حداقل هر شش ماه یکبار خلاصه ای از وضعیت و صورت دارایی و قروض شرکت را تهیه و به بازرسان شرکت بدهند. همچنین در شرکت سهامی عام هیئت مدیره موظف است حساب سود و زیان و ترازنامه و گزارش حسابداران رسمی را نیز ضمیمه نمایند.
4- اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل نمی توانند بدون اجازه هیئت مدیره در معاملاتی که با شرکت یا به حساب شرکت می شود، طرف معامله واقع یا سهیم شوند و در صورت داشتن اجازه، هیئت مدیره مکلف است بازرس شرکت را از این اجازه مطلع و گزارش آن را به اولین مجمع عمومی بدهد. ( ماده 129 لایحه اصلاحی قسمتی از قانون تجارت ) .
5- در صورتی که معاملات مزبور بدون اجازه هیئت مدیره انجام گیرد و مجمع عمومی آن را تصویب نکند، این معاملات قابل ابطال خواهد بود. ( ماده 131 ل. ا. ق. ت )
6- طبق ماده (132) قانون مذکور، مدیر عامل شرکت و اعضای هیئت مدیره ( با استثناء اشخاص حقوقی ) حق ندارند؛ هیچگونه وام یا اعتبار از شرکت تحصیل نمایند و شرکت نمی تواند دیون آنان را تضمین یا تعهد کند. این گونه عملیات خود به خود باطل است. در مورد بانک ها و شرکت های مالی و اعتباری، معاملات مذکور در این ماده به شرط آن که تحت قیود و شرایط عادی و جاری انجام گیرد ؛ معتبر خواهد بود.
ممنوعیت مذکور در این ماده شامل اشخاصی که به نمایندگی شخص حقوقی عضو هیئت مدیره در جلسات هیئت مدیره شرکت می کنند و همچنین شامل : همسر ، پدر ، مادر ، اجداد ، اولاد ، برادر و خواهر اشخاص مذکور نیز می باشد.
7- ماده (133) این قانون ، اعلام می دارد که : مدیران عامل نمی توانند معاملاتی نظیر معاملات شرکت که متضمن رقابت با عملیات شرکت باشد؛ انجام دهند. هر مدیری که از مقررات این ماده تخلف کند و تخلف او موجب ضرر شرکت گردد، مسئول جبران آن خواهد بود. منظور از ضرر در این ماده اعم از ورود خسارت یا کاهش منفعت می باشد.
8- طبق ماده ( 134 ل. ا. ق. ت ) : اعضای غیرموظف هیئت مدیره، یعنی مدیرانی که تمام وقت در شرکت کار نمی کنند و حضور آنان فقط به منظور شرکت در جلسات هیئت مدیره است ؛ حق ندارند به طور مستمر یا غیرمستمر بابت حقوق یا پاداش یا حق الزحمه وجهی دریافت کنند. بلکه به این قبیل مدیران غیرموظف با تصویب مجمع عمومی بابت حق حضور در جلسات هیئت مدیره و با توجه به تعداد ساعات و اوقاتی که در جلسات هیئت مدیره حضور داشته اند ؛ مبلغی به طور مقطوع می توان پرداخت نمود . همچنین در صورتی که در اساسنامه پیش بینی شده باشد؛ مجمع عمومی می تواند تصویب کند که نسبت معینی از سود خالص سالانه شرکت به عنوان پاداش به اعضای هیئت مدیره تخصیص داده شود. باید توجه داشت که در شرکت های سهامی عام از پنج درصد سودی که در همان سال به صاحبان سهام پرداخت می شود و در شرکت های سهامی خاص از ده درصد سود قابل پرداخت همان سال نباید تجاوز کند.
مدیران چنانچه در اجرای وظایف خود تخلف کنند، ممکن است مواجه با مسئولیت های کیفری و مدنی شوند :

    مدنی

طبق ماده 142 هر گاه مدیران یا مدیرعامل از قوانین، یا مقررات شرکت تخلف نمایند، حسب مورد در برابر شرکت و اشخاص ثالث منفرداَ یا مشترکاَ مسئول خواهند بود و حدود مسئولیت هر یک را دادگاه معین خواهد نمود. علاوه بر این، ماده 143 نیز مقرر می دارد در صورتی که ورشکستگی شرکت یا عدم کفایت دارایی آن برای پرداخت دیون ناشی از تخلفات مدیران یا مدیر عامل بوده باشد، متخلفین متضامناَ مسئول پرداخت دیون باقیمانده خواهند بود.
گرچه حق هر ذینفعی اعم از سهامدار و غیر او برای طرح دعوی با هزینه خود و با استناد به مواد فوق علیه متخلفین در قانون نفی نشده، ولی روش دیگری نیز در ماده 276 پیش بینی شده است. سهامدارانی که حداقل دارای یک پنجم سهام شرکت باشند می توانند در موارد فوق به نام و از طرف شرکت علیه مدیران متخلف طرح دعوی و جبران کلیه خسارات به شرکت را از آنان مطالبه نمایند. چنانچه حکم به نفع خواهان ها صادر شود، هزینه دادرسی در مقام اجرای حکم ، از محکوم به کسر و به ایشان بازپرداخت خواهد شد.

    کیفری

مواد 243 تا 269 به تفصیل مواردی را که موجب مسئولیت کیفری مدیران یا مدیرعامل می شود بیان نموده است که بنا به مورد شامل حبس و یا جرایم نقدی می شود. موارد مزبور اجمالاَ شامل تخلفاتی در خصوص پذیره نویسی و مبالغ پرداخت شده و نشده سهام ، عدم اعلام موارد لازم به مرجع ثبت شرکت ها، تقسیم سود موهوم ، عدم دعوت مجمع عمومی عادی تا شش ماه از پایان سال مالی و عدم تنظیم و ارائه مدارک لازم به مجمع مزبور، ارائه ترازنامه مزورانه ، ممانعت از اعمال حقوق سهامداران، اخلال در انجام وظایف بازرس، استفاده از امکانات شرکت با سوء نیت به نفع خود، و برخی دیگر از این قبیل است.

نظرات() 

یکشنبه 24 تیر 1397

گرید چیست؟

نویسنده: zohre zohreh   

روشی است برای اینکه شرکت ها را از لحاظ فنی و مالی مورد ارزیابی قرار می دهد و شامل :

الف)مشاوران

ب)پیمانکاران
ج)انفورماتیک
د)شرکت های epc
ه)انده سازان
مزایای رتبه بندی ؟شرکت ها برای اینکه بخواهند با مراکز دولتی و  یا حقوقی قرار داد ببندند  باید دارای گرید باشند و هر چقدر این گرید بالاتر باشد تمایل مراکز دولتی و خصوصی برای بستن قرار داد با ان شرکت ها بیشتر است زیرا بالا بودن رتبه نشان میدهد که ان شرکت از لحاظ مالی و فنی مناسبتر است پس هر چه گرید شرکت ها بالاتر باشد شانس برنده شدن انها در مناقصات بیشتر می شود .
پیمانکاری شامل :ساختمان ،راه ،کشاورزی ،فن اوری اطلاعات ،اب،مرمت ا ثار باستانی و….
مشاوران شامل :فضای سبز ،معماری داخلی ،محیط زیست ،ژئوتکنیک ،شیلات ،شهر سازی ،هواشناسی ،نقشه برداری ،گروه صنعت ،راه اهن و…
انفورماتیک :سخت افزار ،نرم افزار ،تولید و ارائه ی قطعات و ملزومات ،امنیت فضای تولید وتبادل اطلاعات ، اموزش و پرورش و….
گرفتن گرید :بعد  از به ثبت رساندن شرکت با ید نسب به گرفتن گرید  برای شرکت اقدام کنید  ،گرید نشان دهنده ی این است که یک شرکت  کارهایی که انجام میدهد  چه از لحاظ کیفی و چه کمی در چه سطحی است .
رتبه بندی شرکت ها با هم فرق می کند مثلابرای  شرکت های پیمان کاری این رتبه بندی از 1تا 5 است اما شرکت های مشاوره ای از 1 تا 3 هستند .
برای ثبت شرکت و گرفتن گرید شما می توانید با مراجعه به موسسه ی ثبتیکال از مشاوره ی رایگان مشاوران ان بهره مند  شوید .
برای این که شرکت رتبه ی مناسبی را در یافت نماید مدارک زیر نیاز است :
1-مدارک ثبت شرکت که شامل اساسنامه ،اظهار نامه ،روزنامه ی رسمی ،تاسیس وتغییرات شرکت
2-دادن اجاره نامه یا سند شرکت ،کپی شناسنامه و کارت ملی همه ی سهامداران و هیئت مدیره ی شرکت که برابر اصل شده باشد
3-دو سوم اعضای هیئت مدیره باید مدرک کارشنا سی داشته باشند و برای این که بخواهید شرکت رتبه ی مناسبی را دریافت کند سعی کنید مدارک تحصیلی اعضایی را ارائه دهید که امتیاز شرکت را بالا ببرد .
شرکت های پیمان کاری که رتبه بندی انها از 1 تا 5 است رتبه ی 5 پایین ترین رتبه  و 1 بالاترین رتبه است هر چقدر تعداد افراد فنی و مهندسی که در شرکت حضور دارند بیشتر باشد این رتبه بالاتر می رود وبرای شرکت های مشاوره ای که از 1 تا 3 است 1بالاترین رتبه و 3 پایین ترین رتبه است رتبه در این شرکت ها عتاوه بر تعداد اعضای فنی و مهندسی به نرم افزار و امکانات فنی شرکت بستگی دارد .
شرکت های پیمانکاری برای گرفتن رتبه به صورت زیر طبقه بندی میشود :
1-شرکت های پیمانکاری حقیقی و حقوقی که صد در صد سهم شرکت مربوط به اشخاص حقیقی است .
2-شرکت های پیمانکاری که صد در صد سهم شرکت به شهرداری موسسات عام تعلق دارد .
3-شرکت های پیمانکاری که جز شرکت های 1 و 2 نباشند .
*صلاحیت پیمانکاران با توجه به ارزشیابی و تجربه ای که دارند و تخصص انها و از لحاظ مالی بستگی دارد .
مدارکی که برای گرفتن رتبه نیاز است :
1-ارائه ی تعهد نامه که از دخالت کارکنان دولت جلوگیری می کند (تهد نامه ی سازمان یا تعهد نامه ی مهندسی )
2-ارائه ی شماره تلفن و ادرس که این باید با ادرس و شماره تلفنی که درروزنامه است یکی باشد .
3-گواهی نامه ی رتبه بندی را که حتما باید اصل ان باشد را ارائه دهید .
4-تمام مدارک ثبت شرکت را باید کپی برابر اصل کنید که شامل شرکتنامه ،تقاضانامه ،اساس نامه ،روزنامه های رسمی
5-ارائه ی اخرین صورت جلسه ی سهامداران .
6-کپی شناسنامه کارت ملی و مدرک تحصیلی را برابر اصل کنید برای ارائه به کارشناس .
7-باید کپی کارت پایان خدمت صاحبان سهام را تا سه سال گذشته ارائه دهید .
8-ارائه ی ادرس و شماره تلفن افرادی که 5%سهام را دارند .
9-ارائه ی پرینت گواهی تامین اجتماعی .
10-باید از موافقتنامه یا قرار دادها کپی تهیه کرده و ارئه دهید .
11-تایید کارکردها
12-اظهار نامه ی مالیاتی که بوسیله ی سر ممیزی مالیاتی مورد نظر که شامل ترازنامه است .

فواید گرفتن رتبه یا گرید :
1-اگر شرکت های پیمانکاری بخواهند در مناقصات شرکت کنند باید گواهینامه ی صلاحیت پیمانکاری را داشته باشند .
2-رتبه شرکت ها را از هم جدا می کند .
3-افرادی که سرمایه گذار هستند برای انتخاب شرکت مناسب برای پروژه های خود به رتبه بندی شرکت ها دقت می کنند زیرا هر چه رتبه بالاتر باشد نشان میدهد که ان شرکت ازلحاظ فنی و مالی در وضعیت بهتری قرار دارد .
4-اگر شرکتی بخواهد با مراکز دولتی قرار داد ببندد باید حتما دارای رتبه باشد .
در چه صورت می توان گواهی نامه ی رتبه را دریافت کرد :

  1. مدیران شرکت اصلا نباید کارمند دولت باشند .
  2. شرکتی که می خواهد گواهی  نامه رتبه را دریافت کند باید حتما به ثبت رسیده باشد .
3-شرکت نباید سو پیشینه داشته باشد .
4-اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل باید سابقه ی کار درخشان در کارنامه ی خود داشته باشند .
5-شرکتی که بخواهد گرید بگیرد باید شرایط دریافت را داشته باشد .
6-فقط در شرکت های پیمانکاری و مشاوره ای داشتن مدرک برای گرفتن رتبه امتیاز به حساب می اید .
دادن رتبه به شرکت ها به عوامل زیر بستگی دارد :
1-سابقه ی کاری افرادی که در شرکت فعالیت دارند و تعداد انها .
2-باید از اداره ی تامین اجتماعی نامه داشته باشند تا نشان دهد قرار داد درست است .
3-مقدار سرمایه و بودجه ی شرکت .
4-قرار داد هایی که بسته شده با توجه به میزان مبلغ این قرار داد ها و سابقه ی شرکت بستگی دارد .

مدارک مورد  نیاز برای گرفتن رتبه ی 1تا 4
1-مدارک شرکت را کپی برابر اصل می کنند .
2-کپی مدارک اعضای شرکت که امتیاز شرکت بر اساس انها داده می شود .
3-کپی صورت وضعیت شرکت .
4-کپی صورت جلسه ی مربوط به تغییر سهام .
5-کپی همه ی موافقتنامه ها .
6-سه برگ شرکت را در سه صفحه تهبه می کنیم .
7-حداقل دو سوم از اعضا و مدیر عامل باید مدرک لیسانس داشته باشند .
8-باید اظهار نامه مالیاتی را مربوط به اخرین سال مالی که به مهر سر ممیزی رسیده است .
مدارک برای گرفتن رتبه ی 5:
1-اصل مدرک شرکت
2-دادن اجاره نامه یا سند مالکیت از دفتر مرکزی شرکت .
3-کپی کارت ملی و شناسنامه اعضای هیئت مدیره و سهامداران.
4-مدارک اعضا که برای شرکت امتیاز می اورند باید کپی برابر اصل شود.

نظرات() 

ثبت شرکت در رودهن
کلیه شرکت ها برای اینکه بتوانند فعالیت خود را به طور قانونی و رسمی آغاز کنند، می بایست به ثبت برسند. این وظیفه در تهران به عهده اداره ثبت شرکت ها و در خارج از تهران بر عهده ی " اداره ثبت اسناد و املاک "  است که دفتری مخصوص برای ثبت شرکت ها اختصاص داده است. در صورتیکه در محل مربوطه ، ثبت اسناد نباشد ، دفاتر اسناد رسمی یا دفتر دادگاه مرجع ثبت خواهد بود.

در این مقاله، به تشریح ثبت شرکت در رودهن می پردازیم .
در کشور ما ایران، در ماده 20 قانون تجارت، شرکت های تجاری به هفت نوع زیر طبقه بندی شده است :
1- شرکت سهامی
2- شرکت با مسئولیت محدود
3- شرکت تضامنی
4- شرکت مختلط غیر سهامی
5- شرکت مختلط سهامی
6- شرکت نسبی
7- شرکت تعاونی تولید و مصرف
شایان ذکر است، در لایحه اصلاح قانون تجارت ( مصوب 1384 هیات وزیران ) از هفت نوع شرکت تجاری پیش بینی شده در قانون تجارت ، شرکت های مختلط غیر سهامی ، مختلط سهامی و نسبی حذف شده اند و لذا چهار نوع شرکت تجاری یعنی سهامی ، با مسئولیت محدود ، تضامنی و تعاونی فقط به رسمیت شناخته شده اند.
با مراجعه به اداره ثبت شرکت ها معلوم می شود در میان شرکت های تجاری، شرکت بامسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص ، با اقبال عمومی بیشتری مواجه شده اند. چرا که تشریفات اداری شرکت بامسئولیت محدود چندان پیچیدگی ندارد و تعداد اعضای آن کمتر است و همچنین مسئولیت آن ها در قبال قروض و دیون برابر با سرمایه آن ها در شرکت است.همچنین ، شرکت های سهامی نیز، از لحاظ اعتباری برای اخذ تسهیلات بانکی ، اخذ نمایندگی معتبر و یا شرکت در مناقصات و مزایده های سطح بالا بسیار مناسب می باشد.
در قوانین ایران، حداقل تعداد سهامداران برای ثبت شرکت 2 نفر و در شرکت های سهامی خاص 3 نفر و حداقل سرمایه جهت ثبت شرکت یک میلیون ریال است .
لازم به ذکر است چنانچه موضوع فعالیت شما نیاز به اخذ مجوز داشته باشد می بایست نسبت به اخذ مجوز لازم از مراجع ذیصلاح اقدام به عمل آورید. البته همه فعالیت ها نیاز به مجوز ندارند. ( متقاضیان محترم ، در صورت نیاز به هرگونه مشاوره در این زمینه می توانند با مشاوران ما در ثبت شرکت کارا تماس حاصل فرمایند ).

    مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص در رودهن:

1- تکمیل دو نسخه اظهارنامه شرکت سهامی خاص
2- تکمیل دو نسخه اساسنامه شرکت سهامی خاص
3- ارائه دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین
4- فتوکپی شناسنامه برابر اصل شده تمامی اعضای هیئت مدیره و سهامداران و بازرسین
5- فتوکپی کارت ملی  برابر اصل شده  تمامی اعضای هیئت مدیره و سهامداران و بازرسین
6- در صورتیکه اعضاء هیئت مدیره یا سهامداران اشخاص حقوقی باشند ارائه کپی آخرین روزنامه رسمی،شخص حقوقی و نامه معرفی نماینده (در سربرگ شرکت)و کپی شناسنامه و کپی کارت ملی برابر اصل شده نماینده شخص حقوقی
7- در صورت داشتن سهامدار خارجی برای اشخاص حقیقی ارائه کپی برابر اصل پاسپورت و برای اشخاص حقوقی ارائه گواهی ثبت شرکت نزد مرجع ثبت شده حاوی آخرین وضعیت شرکت و همچنین ارائه اصل و ترجمه وکالتنامه و اختیارنامه وکیل سهامدار خارجی(اعم از حقیقی و حقوقی)
8- ارائه گواهی عدم سوءپیشینه کیفری برای کلیه اعضا ی هیات مدیره و بازرسان شرکت از طرف متقاضی ثبت شرکت(مراکز پلیس +10)
9- ارائه اقرارنامه در متن صورتجلسه جهت کلیه ی اعضای هیات مدیره،مدیر عامل و بازرسان شرکت مبنی بر اینکه مشمول ممنوعیت های مندرج در اصل 141 قانون اساسی نبوده و هیچگونه ممنوعیت قانونی موضوع مواد 111و 126 قانون تجارت برای آن ها جهت عضویت در هیات مدیره و مدیر عاملی وجود ندارد.در زیر همین بند نمونه اقرارنامه آورده شده است:
نمونه متن اقرارنامه:کلیه اعضا هیئت مدیره و مدیر عامل اقرار نمودند مشمول ممنوعیت های مندرج در اصل 141 قانون اساسی و مواد 111 و 126 لایحه اصلاحی قانون تجارت نمی باشند.
10- ارائه اقرارنامه بازرس یا بازرسان در متن صورتجلسه مبنی بر اینکه هیچگونه نسبت فامیلی اعم از نسبی و سببی با مدیران و مدیر عامل شرکت تا درجه سوم از طبقه اول و دوم ندارند و خود و یا همسرشان نیز از مدیران و مدیر عامل شرکت بطور موظفی حقوق دریافت نمی دارند .در صورت کشف خلاف مشمول بند 3 ماده 243 لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت خواهد بود.ارائه گواهی عدم سوءپیشنه کیفری کلیه اعضای هیات مدیره،مدیر عامل و بازرسان شرکت از طرف متقاضی ثبت لازم می باشد.در زیر همین بند نمونه اقرارنامه آورده شده است:
نمونه متن اقرارنامه: بازرس(بازرسین)اقرار نمودند مشمول ممنوعیت های مندرج در اصل 141 قانون اساسی و مواد 111 و 126 لایحه اصلاحی قانون تجارت نمی باشند.
11- ارائه اصل وکالتنامه یا کپی برابر اصل وکالتنامه
12- ارائه اصل قیم نامه یا کپی برابر اصل قیم نامه
13- پرداخت فیش بعنوان هزینه
14- ارائه گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل 35% سرمایه اولیه شرکت

    مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت بامسئولیت محدود در رودهن :

1- دو برگ شرکت نامه و تکمیل آن و امضا ذیل شرکت نامه توسط کلیه سهامداران
2- دو برگ تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن و امضا ذیل تقاضانامه توسط کلیه سهامداران
3- دو جلد اساسنامه ی تکمیل شده و امضا ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران
4- دو نسخه صورتجلسه ی مجمع عمومی موسس که به امضا سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
5- دو نسخه صورتجلسه ی هیات مدیره که به امضا سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
6- تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت کلیه ی شرکا،مدیران و هیات نظار(در مواردی که تعداد شرکا بیش از دوازده  نفر باشد)
7- اصل گواهی عدم سوپیشینه جهت اعضا ی هیات مدیره،مدیر عامل
8- تاییدیه هیئت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار،مبنی بر غیر دولتی بودن آن
9- معرفی نامه نمایندگان، در صورتیکه سهامداران و اعضا هیئت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر روزنامه رسمی آگهی تاسیس یا آخرین تغییرات آن
10- اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.
11- اصل وکالتنامه ی وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد.
نکته: اوراق تقاضانامه و شرکتنامه به دلیل بهادار بودن صرفاَ می بایست از محل اداره ثبت شرکت ها تهیه گردند. همچنین فرم اظهارنامه ، اساسنامه ، صورتجلسه  نیز در اداره ثبت شرکت ها موجود است.

نظرات() 

یکشنبه 24 تیر 1397

شرکت الکترونیکی

نویسنده: zohre zohreh   


در دنیای پیشرفته امروز ،الکترونیک به طور خاص با تمام زندگی بشریت امیخته شده و در ارتباط است و جامعه ای که بدون الکترونیک باشد  از کار افتاده است.

ثبت شرکت الکترونیکی :
شرکت های الکترونیکی شرکت هایی هستند که در زمینه ی (آ ی تی)و الکترونیک فعالیت می کنند .
این شرکت ها برای به ثبت رسیدن نیاز به گرفتن مجوز از ارگان های خاص ندارند اما اگر بخواهند در رابطه با موضوعات خاصی فعالیت داشته باشند باید مجوز لازم را کسب کنند .
اگر شرکت های الکترونیکی بخواهند در رابطه با موضوعات معمولی و عمومی فعالیت داشته باشند نیاز به مجوز ندارند .
مهمترین چیزی که فعالیت یک شرکت را مشخص می کند موضوع ان شرکت است مثلا اگر شرکت های الکترونیکی بخواهند در مورد موضوعات عمومی فعالیت داشته باشند به شرط اینکه غیر شبکه ای باشند نیاز به گرفتن مجوز ندارند .
موضوعاتی که شرکت الکترونیکی برای فعالیت نیاز به مجوز ندارند:
1-طراحی برای شرکت ها ،سازمان ها و فروشگاه های اینترنتی
2-ارائه ی خدمات میزبانی وب
3-سرورهای ایرانی و خارجی که نیاز به نصب و راه اندازی دارند
4-فعالیت در زمینه ی سرویس ها و راه کارهای پهنای باند
5-فعالیت در زمینه ی میزبانی باند
6-امنیت سایت ها را امتحان می کنند

ثبت شرکت های الکترونیکی که نیاز به مجوز دارند :
شرکت های الکترونیکی که برای فعالیت خود نیاز به مجوز دارند باید قبل از به ثبت رسیدن مجوز های مورد نیاز را از مراکز مربوطه کسب کنند .
مهمترین موضوعی که باید برای ان مجوز گرفته شود در مورد نرم افزارهای فرهنگی و هنری است که اگر بخواهند در زمینه ی تهیه و توزیع ان فعالیت کنند باید از وزارت فرهنگ و ارشاد و سازمان تنظیم مقررات مجوز کسب کنند و همچنین در زمینه ی دادن سرویس های اینتر نتی نیز نیاز به کسب مجوز از سازمان تنظیم مقررات هستند .
*برای انتخاب نام برای شرکت های الکترونیکی می توان از واژه های دیتا ،پردازش ،داده ،رایانه استفاده کرد و در صورتیکه یکی از اعضای شرکت دارای مدرک مهندسی باشد در نام شرکت می توان از کلمه ی مهندس استفاده کرد .
انواع شرکت های الکترونیکی:شرکت های الکترونیکی اصولا یا به صورت شرکت با مسئولیت محدود به ثبت می رسند یا شرکت سهامی خاص
شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود :
1-تعداد اعضا حداقل  دو نفر باشد
2- سرمایه ی اولیه 1000000ریال باشد
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود :
1- ارائه ی گواهی عدم سو پیشینه
2-در صورتی که موضوع شرک نیاز به مجوز داشته باشد باید مجوز گرفته شود
3-ارائه ی کپی شناسنامه و کارت ملی اعضا
4-امضای اقرار نامه
پر کردن اساسنامه ،تقاضانامه و شرکت نامه
 

برای ثبت شرکت سهامی خاص شرایط زیر نیاز است:
 1- تعداداعضای شرکت که تشکیل شده از سه نفر عضو و دو نفر بازرس
2- 35 % سرمایه باید در ابتدا پرداخت شود
3-حداقل سرما یه ی اولیه باید 1000000  ریال باشد
برای ثبت شرکت سهامی مدارک زیر نیاز است:
1-کپی شناسنامه و کارت ملی اعضا
2-امضای اقرارنامه
3-ارائه ی گواهی عدم سو پیشینه
4-اگر موضوعی که شرکت می خواهد در ان  زمینه کارکند نیاز به مجوز داشته باشد باید از مراجع مربوطه مجوز را کسب کرد 
5-اگر قرار است کارهای شرکت توسط وکیل انجام شود باید وکالتنامه تنظیم  شود 

نظرات() 

مشاورین ثبت شرکت کارا برای ثبت شرکت پرورش گل و گیاه 2 راهکار ارائه می کند. متقاضیان گرامی با بهره گیری از متخصصان مجرب  کارا می توانند گزینه مناسب را انتخاب نمایند.
الف. گزینه اول ثبت شرکت پرورش گل و گیاه تحت عنوان شرکت سهامی خاص

ب. گزینه دوم ثبت شرکت پرورش گل و گیاه تحت عنوان شرکت بامسئولیت محدود

    ثبت شرکت پرورش گل و گیاه شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص، شرکت بازرگانی است و سرمایه آن که قانوناَ در موقع تاسیس از یک میلیون ریال کمتر نخواهد بود، به سهام تقسیم شده و کلیه سهام آن به وسیله سهام داران تعهد و تامین می گردد و مسئولیت صاحبان سهام که تعداد آن ها نباید کمتر از سه نفر باشد، محدود به مبلغ اسمی سهام آن هاست. سرمایه ی شرکت سهامی خاص بوسیله ی خود موسسین تامین می شود.
- مسئولیت سهامداران در این شرکت مانند مسئولیت شرکاء شرکت بامسئولیت محدود است. یعنی فقط به میزان سهامشان مسئول تادیه دیون شرکت اند نه بیشتر.
- اعضای هیئت مدیره شرکت سهامی خاص حداقل سه نفر می باشد.
- حداقل سرمایه شرکت باید صد هزار (100.000) تومان باشد. طرفین باید 35 % مبلغ تعهد شده را در حساب بانکی افتتاح شده واریز نمایند.
- سرمایه شرکت منحصراَ توسط خود موسسین تامین می شود و حق صدور اعلامیه پذیره نویسی را ندارند.
- شیوه های اداره آن کامل است و مقررات قابل توجهی راجع به نحوه اداره و شیوه مدیریت و اخذ تصمیم نسبت بدان وضع شده است، از همین رو این قالب برای تشکیل شرکتی با تعداد قابل توجهی از شرکاء مناسب است.
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص :
1- اظهارنامه شرکت سهامی خاص که توسط اداره ثبت شرکت ها به صورت فرم چاپ شده است. 2 نسخه
2- اساسنامه شرکت سهامی خاص که توسط مؤسسین تهیه می شود. 2 جلد
3- صورت جلسه مجمع عمومی مؤسسین. 2 برگ
4- صورت جلسه هیأت مدیره با امضای مدیران منتخب. 2 نسخه
5- فتوکپی شناسنامه کلیه سهامداران و بازریس یا بازرسان.
6- ارائه گواهی پرداخت حداقل 35% سرمایه شرکت از بانکی که حساب شرکت در شرف تأسیس درآنجا افتتاح شده است.
7- ارائه مجوز در صورت نیاز( بنا به اعلام اداره ثبت شرکت ها)
8- ارائه تقویم نامه کارشناس رسمی دادگستری در صورتی که آورنده سرمایه شرکت اموال غیر نقدی ( منقول یا غیر منقول ) را معرفی کرده باشد.
9- ارائه اصل سند مالکیت در صورتی که اموال غیر منقول جهت سرمایه شرکت معرفی شده باشد.
10- انتقال مال غیرمنقول به نام شرکت.

    ثبت شرکت پرورش گل و گیاه بامسئولیت محدود

طبق ماده 94 قانون تجارت، شرکت بامسئولیت محدود چنین تعریف شده است : " شرکت بامسئولیت محدود، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون این که سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت، مسئول قروض و تعهدات شرکت است ".
به موجب ماده 95 قانون تجارت که مقرر می دارد : " در اسم شرکت باید عبارت ( بامسئولیت محدود ) قید شود". مثلاَ شرکت بامسئولیت محدود .... و اگر این جمله ذکر نشود شرکت مزبور در برابر اشخاص ثالث شرکت تضامنی محسوب و تابع مقررات آن خواهد بود.
به موجب ماده 96 قانون تجارت که مقرر می دارد : " شرکت بامسئولیت محدود وقتی تشکیل می شود که تمام سرمایه نقدی تادیه و سهم الشرکه غیرنقدی نیز تقویم و تسلیم شده باشد ". بنابراین در تشکیل شرکت بامسئولیت محدود دو اصل باید رعایت گردد :
1- شرکتنامه نوشته و امضاء شده باشد.
2- سرمایه تماماَ تادیه و پرداخت شده باشد.
اگر شرکتی دارای شرکتنامه نباشد اساس آن انجام نشده است و بدون آن باطل است. زیرا شرکتنامه که دلیل وقوع عقد شرکت و از مدارک ضروری تشکیل شرکت می باشد، مبین توافق و تراضی شرکاء و مشخص کننده میزان سرمایه و حصه هر یک از شرکاء است و بیش از هر امری باید تنظیم گردد. چنانچه در ماده 97 ق. ت می گوید " در شرکتنامه باید صراحتاَ قید شده باشد که سهم الشرکه غیرنقدی هر کدام به چه میزان تقویم شده است ".

    مدارک ثبت شرکت بامسئولیت محدود


1- دو برگ شرکت نامه و تکمیل آن و امضا ذیل شرکت نامه توسط کلیه سهامداران
2- دو برگ تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن و امضا ذیل تقاضانامه توسط کلیه سهامداران
3- دو جلد اساسنامه ی تکمیل شده و امضا ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران
4- دو نسخه صورتجلسه ی مجمع عمومی موسس که به امضا سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
5- دو نسخه صورتجلسه ی هیات مدیره که به امضا سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
6- تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت کلیه ی شرکا،مدیران و هیات نظار(در مواردی که تعداد شرکا بیش از دوازده  نفر باشد)
7- اصل گواهی عدم سوپیشینه جهت اعضا ی هیات مدیره،مدیر عامل
8- تاییدیه هیئت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار،مبنی بر غیر دولتی بودن آن
9- معرفی نامه نمایندگان، در صورتیکه سهامداران و اعضا هیئت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر روزنامه رسمی آگهی تاسیس یا آخرین تغییرات آن
10- اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.
11- اصل وکالتنامه ی وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد.

نظرات() 

طبق قانون سازمان معاونت فنی وعمران استانداری شرکت ها به دو دسته مشاور و پیمانکار تقسیم می شوند و برای شرکتهای پیمانکاری رتبه یا گرید 1و2و3و4و5را تعریف نمود که به ترتیب 1 بالاترین رتبه و 5 پایین ترین رتبه می باشد. این رتبه برای شرکت های مشاور در سه سطح1و2و3 تعریف شده است که همانند شرایط بالا 1 بالاترین رتبه و 3 پایین ترین رتبه می باشد.

مهمترین ایتم برای اعطای رتبه در شرکتهای پیمان کار تعداد نیروی فنی و مهندسی حاضر در اعضای هیئت مدیره می باشد اما در شرکتهای مشاور این امر علاوه بر اهمیت نیروی متخصص فنی و مهندسی به کم و کیف امکانات فنی و نرم افزاری موجود در مجموعه نیز وابسته می باشد . ارتقای رتبه در شرکتهای پیمانکاری بطور مثال از رتبه 5 به رتبه 1 با بررسی و ارزیابی مبلغ ریالی پروژه های انجام شده(در 15 سال اخیر) توسط نیرو های فنی و مهندسی انجام می پذیرد.

ارتقای رتبه در شرکتهای مشاور از پایه 3 به پایه 1 نیز با بررسی و ارزیابی مبلغ ریالی (در 15 سال اخیر) همچنین نیروی فنی و مهندسی و اظهار نامه مالیاتی و امکانات فنی و نرم افزاری انجام می پذیرد و تمامی این عوامل در کسب این رتبه حائز اهمیت می باشند.

رشته های پیمانکاری شامل:

 .1 ساختمان وابنیه-.2 راه و ترابری-.3 صنعت و معدن-.4 تاسیسات و تجهیزات-.5 کشاورزی.6 آب-.7 مرمت آثار باستانی-.8 کاوش های زمینی-.9 ارتباطات-.10نفت و گاز-.11 نیرو

رشته های مشاوران شامل:1

-گروه شهرسازی ومعماری2-گروه راه وترابری3-گروه مهندسی آب4-گروه مطالعات کشاورزی5-گروه انرژی6-گروه پست ومخابرات7-گروه صنعت8-گروه معدن9-گروه نفت وگاز10-گروه تخصصهای مشترک

مدارک لازم جهت اخذ رتبه ۵ پیمانکاری

 تهیه و تنظیم نامه ی درخواست گواهی نامه ی تعیین صلاحیت پیمانکاری که در آن با ذکر نام شرکت، شماره ی ثبت ، شناسه ی ملی و کد اقتصادی و ذکر رتبه ها و رشته های مورد نظر خطاب به ریاست محترم انجمن صنفی پیمانکاران استان تهران باشد.

    کپی برابر اصل آگهی تاسیس و روزنامه ی هیئت مدیره و تغییرات ( کلیه ی آگهی های روزنامه)

    کپی برابر اصل اظهارنامه ی ثبت شرکت و تقاضا نامه ی ثبت شرکت

    کپی برابر اصل کلیه ی صفحات اساسنامه

    کپی برابر اصل صورت جلسه ی سهامداران

    کپی برابر اصل صفحه ی اول شناسنامه و صفحه ی توضیحات ، پشت و روی کارت ملی ، پشت و روی کارت پایان خدمت همه ی افراد امتیازآور و مدیرعامل و سهامداران

    کپی برابر اصل مدرک تحصیلی کلیه ی افراد امتیاز آور و مدیر عامل

    ارائه ی گواهی کار از شرکت های قبلی افراد امتیازآور که در آن تاریخ شروع و پایان و ذکر جمله ی مثلا کارشناس تاسیسات برقی یا مکانیکی و کارشناس اجرایی ساختمان و ابنیه درج شده باشد.

    تکمیل فرم های ۱۰۰-۲۰۰-۳۰۰-۴۰۰-۵۰۰ که به شرکت متقاضی ارسال می شود.

برای آگاهی از هزینه ثبت شرکت به کیا ثبت مراجعه کنید.

مدارک عمومی لازم جهت اخذ رتبه ۱ الی ۴ پیمانکاری

۱- کپی برابر اصل شده ی مدارک شرکت که  شامل:

الف )  کپی برابر اصل شده مدارک ثبتی شرکت سهامی خاص شامل : اساسنامه – اظهارنامه – روز نامه رسمی – تاسیس و تغییرات - کپی شناسنامه کلیه سهامداران و اعضای هیئت مدیره و کپی کارت ملی آنها

ب ) کپی برابر اصل شده مدارک ثبتی شرکت با مسئولیت محدود شامل : اساسنامه – تقاضانامه – شرکت نامه – روزنامه رسمی - تاسیس و تغییرات - کپی شناسنامه کلیه سهامداران و اعضای هیئت مدیره و کپی کارت ملی آنها

۲- کپی برابر اصل شده مدارک تحصیلی اعضای امتیاز آور شرکت که شامل :

الف ) نامه استعلام سوابق بیمه با ذکر تاریخ شروع و خاتمه و نام شرکت هایی که بیمه برایشان پرداخت نموده اند.

ب ) گواهی کار مرتبط با رشته مورد در خواست با ذکر تاریخ شروع و خاتمه از طرف شرکت و یا شرکتهایی که در کواهی بیمه اعلام شدند.

۳- تصاویر آخرین صورت وضعیت تایید شده و یا اصل تاییدیه کارکرد توسط دستگاههای اجرایی  برای کارهای نیمه تمام و مفاصا حساب بیمه برای کارهای تمام شده.

۴- کپی آخرین صورتجلسه مربوط به تغییر سهام.

۵- تصاویر کلیه موافقتنامه ها.

۶- تهیه ی سربرگ شرکت در سه نسخه.

۷- دو سوم اعضای هیات مدیره به همراه مدیر عامل می بایست دارای مدرک تحصیلی حداقل لیسانس باشند.

۸- اظهار نامه مالیاتی شرکت مربوط به آخرین سال مالی قبل از تشکیل پرونده که به تایید و مهر سر ممیز مالیاتی مربوط رسیده باشد.

مدارک لازم جهت اخذ رتبه مشاوره

۱- جهت اخذ رتبه تقاضای رتبه بندی در سربرگ شرکت با شماره تلفن و آدرس شرکت می بایستی با آخرین آدرس طبق روزنامه برابر باشد.

۲- اصل گواهینامه رتبه بندی در صورت دارا بودن رتبه قبلی

۳-  کپی برابر اصل کلیه روزنامه های رسمی و اوراق ثبتی شامل: شرکتنامه و تقاضانامه، اساسنامه از طریق سازمان ثبت شرکت ها

۴-  آخرین صورتجلسه سهامداران

۵- کپی برابر اصل  شناسنامه و کارت ملی و مدارک تحصیلی افراد امتیاز آور

۶- کپی برابر اصل مدارک تحصیلی و اصل مدارک تحصیلی جهت بازدید کارشناس.

۷-  کپی برابر اصل مدارک  کارت پایان خدمت افراد امتیاز آور و آدرس و شماره تلفن افراد امتیاز آور و سهام داران

۸-   اصل پرینت گواهی تامین اجتماعی.

۹-  اظهارنامه مالیاتی تایید شده توسط سرممیز مالیاتی مربوطه شامل ترازنامه و جدول شماره ۶ همچنین جدول سود و زیان یا جدول شماره ۵

۱۰-  تاییدیه کارکردها شامل:مفاصا حساب بیمه، سند ذی حسابی، آخرین صورت وضعیت تایید شده توسط کارفرمای اصلی بهمراه نامه گواهی تایید کار انجام شده در سربرگ کارفرما.

۱۱-  سابقه کار شرکت های نامبرده در پرینت تامین اجتماعی با ذکر نوع فعالیت و سمت فرد درآن شرکت (همراه داشتن آدرس و تلفن در سربرگ آن شرکت و شماره و تاریخ الزامی می باشد) شرکت های مذکور یا دارای رتبه بوده و یا نمونه قرارداد ارائه گردد.

نظرات() 

منظور از کد اقتصادی شناسه 12ی  رقمی است که بنا بر قانون وضع شده در سال 73 برای اشخاص حقیقی و حقوقی که به تولید کالا و خدمات اشتغال دارند تعیین شد تا برای شناسایی شرکت در واحد مالیاتی مربوط به خود از آن استفاده شود.به بیانی دیگر،کد اقتصادی شماره شناسایی فعالان اقتصادی در سازمان امور مالیاتی است که از طریق ثبت کد اقتصادی بر روی فاکتورهای خرید و فروش ،محاسبه ی مالیات و درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی توسط سازمان مالیات کشور به راحتی صورت می گیرد.

اشخاص مکلف به اخذ شماره اقتصادی:

1)کلیه اشخاص حقیقی که به امر تولید،مونتاژ،واردات و صادرات،توزیع هر نوع کالا و همچنین کارهای خدماتی اشتغال دارند و دارای پروانه کسب و کار از مراجع ذیربط بوده و یا دارای محل فعالیت تجاری می باشند.قابل ذکر است احراز یکی از شرایط فوق برای اشخاص حقیقی کافی می باشد.
2)کلیه اشخاص حقوقی که به امر تولید،مونتاژ،واردات و صادرات،توزیع هر نوع کالا و همچنین کارهای خدماتی اشتغال دارند.
3)کلیه اشخاص موضوع بندهای 1 و 2 و 4 ماده 2 قانون مالیات های مستقیم مصوب اسفند ماه سال 1366.
تبصره 1-شعبات  یا ادارات تابعه اشخاص مذکور در بندهای(الف-3) و (الف-1) این دستورالعمل در تهران و یا سایر شهرستان ها مکلف به استفاده از شماره اقتصادی تخصیصی به وزارتخانه،نهادها،موسسات و ...متبوع مرکزی حسب مورد می باشند.
تبصره 2-منظور از پروانه کسب و کار از مراجع ذیربط،کلیه پروانه های کسب یا کار صادره از اتحادیه های امور صنفی،اتاق صنایع و معادن و بازرگان،وزارتخانه ها و یا سایر مراجع ذیصلاح می باشد.

مدارک درخواست کد اقتصادی(برای اشخاص حقیقی):
1-درخواست کتبی شخص
2-فتوکپی پروانه کسب
3-فتوکپی کامل صفحات شناسنامه
4-فیش پرداختی مبلغ 10000 ریال به حساب 523 خزانه نزدیکی از شعب بانک ملی
5-تکمیل فرم اطلاعات هویتی اشخاص حقیقی
6-عکس 2 در 3 متقاضی(سه قطعه)                                                                    
7-فتوکپی کارت اقتصادی قبلی یا فیش کامپیوتری (در صورتی که قبلاَ کارت دریافت نموده باشد)
مدارک درخواست کد اقتصادی(برای اشخاص حقوقی):
1-درخواست کتبی شرکت
2-روزنامه رسمی که آگهی تاسیس شرکت در آن درج شده است.
3-فیش پرداختی مبلغ 10000 ریال به حساب 523 خزانه نزدیکی از شعب بانک ملی ایران بابت صدور شماره اقتصادی
4-فتوکپی شناسنامه از کلیه صفحات
5-تنظیم فرم اطلاعات هویتی اشخاص حقوقی(بشرح نمونه)
6-فتوکپی کارت اقتصادی قبلی یا فیش کامپیوتری

اشخاص غیر مکلف به اخذ شماره اقتصادی:
1-مساجد و تکایا
2-اشخاص حقیقی که به فعالیت تحقیق و یا مشاوره فنی اشتغال دارند.از جمله مراکز آموزش عالی و اعضای هیات علمی دانشگاه ها
3-اشخاص حقیقی که به فعالیت هنری از قبیل فیلمسازی و امور مرتبط ،طراحی،خطاطی،نقاشی،نویسندگی،ترجمه
کتاب،گرافیک و ویراستاری اشتغال دارند.
4-اتحادیه های امور صنفی(به موجب مواد 4 و 23 قانون نظام صنفی،اتحادیه های مجاز به فعالیت های اقتصادی نمی باشند)
5-اشخاص حقیقی که به فعالیت پیمانکاری اشتغال دارند و شرایط مذکور در بند(الف-2) این دستورالعمل را دارا نمی باشد.بشرط آنکه ارزش پیمان و یا مبلغ دریافتی کل پیمان های آن ها در یک سال شمسی از مبلغ پنجاه میلیون ریال بیشتر نباشد.

نظرات() 

براساس ماده ۳۰۷ قانون تجارت: سفته در قانون تجارت سندی است که به موجب آن امضاءکننده تعهد می‌کند مبلغی در زمان معین یا عندالمطالبه در وجه حامل یا شخص مشخص و یا به حواله کرد آن شخص کارسازی نماید. سفته باید شامل مراحل ذیل باشد:

     امضا یا مهر متعهد
     تاریخ تحریر و ایجاد تعهد
     مبلغی که باید تأدیه شود
     گیرنده‌ی وجه
    تاریخ پرداخت

فرق بین سفته و برات به شرح زیر است:

    در برات حداقل نام سه نفر باید ذکر شود و در آن دهنده‌ی برات و گیرنده‌ی وجه و براتگیر باید معلوم شود اما در سفته قید دو نفر (تعهد و متعهدله) کافی است و به این علت تشریفاتی که در برات برای رساندن به رویت براتگیر و قبولی او مقرر است در سفته وجود ندارد.
    در برات وجود محل، اهمیت ویژه‌ای دارد و به علت شرحی که گذشت هرزمان گیرنده‌ی برات در موقع خود، مطالبه یا اعتراض نماید آثاری بر آن مقرر است ولی در سفته چون متعهد و دهنده‌ی قبض یک نفر است وجود محل اهمیتی نخواهد داشت.
     معاملات برواتی را قانون جزء معاملات تجارتی می‌داند حتی اگر بین غیرتاجر باشد اما سفته اگر بین غیرتاجر بوده و برای عمل تجارتی نباشد، هر چند از حیث ضمانت و ظهرنویسی و وصول مانند برات است ولی ذاتاً عمل تجارتی نیست.

قواعد مشترک بین برات و سفته در قانون تجارت

همه مقررات در مورد بروات تجارتی در مورد سفته نیز باید رعایت شود بجز قوانینی که مختص برات است و در سفته صدق نمی‌کند که اصول آن عبارتند از:

     سفته مانند برات ممکن است به وعده یک یا چند روز و یک یا چند ماه باشد و احکام راجع به موعد برات در سفته نیز جاری است.
     سفته مثل برات مورد انتقال واقع می‌شود و انتقال به وسیله‌ی ظهرنویسی به عمل می‌آید.
     ظهرنویس‌ها یا نویسنده (متعهد) در مقابل دارنده‌ی آن مانند برات مسئولیت تضامنی دارند.
     در مورد ورشکستگی احکام راجع به بروات در مورد سفته هم رعایت می‌شود.
     در قسمت مربوط به «پرداخت» آنچه که مختص برات نباشد در مورد سفته نیز باید رعایت شود.
     تأدیه وجه سفته هم مانند وجه برات ممکن است به واسطه شخص ثالث باشد در این صورت رعایت مواد مربوط به برات لازم است.
     حقوق و وظایف دارنده سفته (جز آنچه که مخصوص برات است) مانند برات می‌باشد.
     در مورد عدم تأدیه وجه سفته هم مانند برات مبادرت به اعتراض می‌شود.
     قوانین خارجی که در برات ذکر شد، در سفته هم باید رعایت شود.

نظرات() 

دوشنبه 11 تیر 1397

سایتهای برتر

نویسنده: zohre zohreh   


adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir


****************************************************************

***********************************************************************


      

*********************************************************************

*************************************************************************
***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir

 
 
 

نظرات() 

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic